تشخیص مکمل اصل کار چندان ساده‌ای نیست. آیا تا به حال از مکمل تقلبی استفاده کرده‌اید؟ آیا استفاده از این نوع مکمل باعث ایجاد عوارض بر روی بدن شما شده است؟ قطعا همه شما عزیزان به دنبال مکمل اورجینال هستید که با خیال راحت استفاده کنید. در ادامه نکاتی برای شما آورده‌ایم که با توجه به آن‌ها می‌توانید مکمل اورجینال را از تقلبی تشخیص دهید.

روش‌های تشخیص مکمل اورجینال از تقلبی

خرید از سایت یا فروشگاه‌های معتبر می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند، اما کافی نیست و بهتر است با یادگیری شیوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی خیالتان را راحت کنید. در ادامه مواردی آورده شده است که به کمک آن، به راحتی می‌توانید اصالت کالای خریداری شده خود را بررسی کنید. 

  • برچسب مکمل

اولین روش تشخیص مکمل اورجینال بررسی اطلاعات محصول و ارسال کد 16 رقمی روی برچسب مکمل به شماره 20008822 است. با این ترفند اطلاعات کامل محصول را بدست می‌آورید و در صورتی که اطلاعات با ویژگی‌های مکملی که خریده‌اید مطابقت داشته باشدف مکمل مورد تایید است.

  • درپوش محصول

دومین روش تشخیص مکمل اصل از تقلبی بررسی درپوش محصول است. در صورتی که درپوش به شکل نامرتبی روی محفظه مکمل قرار گرفته بود و یا اینکه پد مخصوص نداشت، مکمل تقلبی است. در نمونه‌های اورجینال درپوش به شکل یکپارچه روی محفظه محصول قرار گرفته است. 

همچنین پس از باز کردن درپوش محصول نوبت به بررسی شکل ظاهری پد مخصوص داخل آن می‌رسد. در نمونه‌های تقلبی، قسمت داخلی درپوش مکمل از مقوای معمولی استفاده شده است. در صورتی که در مکمل‌های اصل پد داخل محصول حالت پنبه‌ای دارد و دارای ساختار شبکه‌ای می‌باشد.

پوشش آلومینیومی درپوش مکمل‌ها نیز به شما کمک می‌کند کالای اصل را از نمونه تقلبی آن تشخیص دهید. حتماً به فرم لبه‌های آلومینیومی آن دقت کنید که بسیار تمیز و شکیل بسته‌بندی شده‌ باشد. اغلب پوشش‌های آلومینیومی، دارای نام برند و شرکتی است که محصول مرتبط با آن را خریداری کرده‌اید. 

  • وجود لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو

محصول تولید شده و بسته‌بندی شده در کشور مبدا برند و تولیدکننده، به صورت پلمپ وارد کشور می‌شود و سپس طی مراحل مختلف مجوزهای لازمه را اخذ می‌کند. سپس برای فروش در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شود. باید دقت کنید که این محصول دارای همان دوز کارخانه تولیدکننده می‌باشد. یعنی هیچ دخل و تصرف و دستکاری در ترکیبات این محصول انجام نمیشود. 

  • تفاوت قیمت محصول

مکمل بدنسازی محصول گرانی است و همین قیمت بالای محصولات، معمولا باعث می‌شود نوع ارزان آن طرفدار پیدا کند. اگر مکملی که قصد خرید آن را دارید تفاوت قیمت فاحش و زیادی با قیمت بازار دارد، پس بهتر است در خرید این مکمل تجدید نظر کنید. در حال حاضر حدوداً ۶۰ درصد از مکمل‌های موجود در بازار ایران تقلبی بوده و این زنگ خطری است که نشان می‌دهد، مشتری باید با هوشیاری بیشتری مکمل خود را انتخاب کند.

  • میزان حل‌شوندگی در آب

یک راه ساده برای تشخیص مکمل تقلبی یا اصل کراتین، حل کردنِ آن در آب است. کراتین درحقیقت محلول در آب نیست. اما برای بالابردن میزان جذب و اثرگذاری هرچه بیشتر، در کارخانه میکرونیزه می‌شود. میکرونیزه‌شدن کراتین باعث می‌شود که ذرات کراتین آنقدر ریز شوند که قادر باشند در آب حل شوند. با توجه به این نکته می‌توانید کراتین خود را تست کنید. یک پیمانه 5 گرمی پودر کراتین را با 300 میلی گرم آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید. اگر کراتین کامل در آب حل شد و تبدیل به یک محلول شفاف و یک دست شد، پس به احتمال خیلی زیاد کراتین شما اصل است. اما اگر نتیجه یک محلول شیری‌رنگ شد یا حتی بدتر از آن، ذرات کراتین قابل‌ مشاهده بود، پس این یک کراتین فیک و تقلبی است که باید دور ریخته شود.


ویژگی‌های مکمل بدنسازی اصل

  • به صورت کلی مکمل یک ماده غذایی با خلوص بالا است و در صورت اصالت و مصرف هیچگونه عوارضی به همراه ندارد
  • یک مکمل غذایی ورزشی بدنسازی اصل معجزه نمیکند ٬ بلکه روند پیشرفت شما را سریعتر مینماید
  • پیشرفت شما به تلاش شما ارتباط مستقیم دارد و مکمل صرفا در تسهیل این امری شما را یاری میکند
  • داشتن برنامه غذایی و تمرینی اصولی و شیوه ی زندگی سالم در کنار استفاده از مکملها ضروری است
  • محل خرید مکملها صرفا در داروخانه های مجاز و معتبر میباشد و نه در مکمل فروشی ها ٬ باشگاهها و سایر مراکز
  • حتما در هنگام خرید مکمل با پزشک تغذیه و یا مشاوران بادی من و مراکز معتبر در تماس باشید
  • استفاده از استروئید و مواد ممنوعه عوارض جبران ناپذیری و حتی کشنده در بر دارد و از آنها دوری نمائید
  • مکمل تقلبی دارای مواد اولیه بی کیفیت ٬ کورتون ٬ استروئید و موارد ناشناخته و غیر مجازی است که تاثیر کوتاه مدت آن ممکن است شما را ترغیب به استفاده از آنها نماید
  • تشخیص اصالت یک مکمل غذایی دارو و… تنها در آزمایشگاههای پیشرفته وزارت بهداشت هر کشور امکانپذیر است و فقط تاییدیه وزارت مرتبط مورد تایید است و نه تایید فرد مربی و…



مکمل های بدنسازی ورزشی تقلبی و اثرات خیره کننده ظاهری آنها

مکمل‌های تقلبی مشابه بسته‌بندی کالای اصلی و یا نزدیک به بسته‌بندی کالای اصلی می‌باشند، اما اغلب مواد اولیه آن‌ها از کشورهای چین و غیره تهیه می‌شود. بماند که مواردی هم به صورت دستی و در حومه شهر به صورت کاملا عجیب و به مانند آشپزخانه های مواد مخدر تولید و توزیع میشوند که بعضا در قرص های لاغری آنها شیشه و مواد مخدر صنعتی نیز گزارش شده است. مواد اولیه کیفیت پائین قطعا دارای سرب و دیگر مواد سرطان زا به دلیل فرآوری غیر استاندارد میباشد که اگر کشنده زودرس نباشد ٬ مرگ تدریجی را به همراه خواهد داشت. 

در مرحله بعدی به دلیل اینکه مواد اولیه بی کیفیتی برای مثال برای پروتئین وی تقلبی استفاده شده است، تولید کننده محترم جنس تقلبی میبایست ماده ای به آن اضافه نماید که این ضعف را جبران کند، بنابر این شخص سودجو با استفاده از استروئید های خوراکی ارزان قیمت در ترکیبات پروتئین بی کیفیت وی تقلبی سبب بهتر شدن وضعیت ظاهری میشود. البته ما واقعا در پروسه تولید مکمل تقلبی تخصصی نداریم و قطعا مواد ناشناخته تر و خطرناک تری به آن اضافه میشود که فرد پس از مصرف دچار اسهال، سردرد، سرگیجه و حتی گزارش هایی مبنی بر نارسایی کبدی و کلیوی و… شده است.


جمع‌بندی

مکمل‌های تقلبی و عوارض آن‌ها باعث ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده‌ها شده است. درواقع مکمل صرفا عصاره یک ماده غذایی با کیفیت و دارای خلوص بالا می‌باشد. شما با خرید از داروخانه‌های معتبر و همچنین سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر می‌توانید از اصالت کالای خود اطمینان داشته باشید. همچنین تمامی محصولات خانه مکمل دیلمی نیز  ضمانت اصالت و کیفیت دارند و شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت یک محصول اورجینال را در کمترین زمان خریداری کنید.